• Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?

    Z internetu korzysta blisko 80% konsumentów, w tym 90% z wyszukiwarki Google poszukując informacji o produktach i usługach. Prawie każda firma ma stronę www. Powoduje to ogromny natłok informacji. Internauci natomiast odwiedzają jedynie te serwisy, które znajdują się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron jest nie tylko atrakcyjną cenowo, ale i wysoce efektywną metodą promocji. Pozycjonowanie zwiększa ruch na stronie, co może przełożyć się na wzrost sprzedaży.

  • Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

    Pierwsze efekty powinny się pojawić po optymalizacji strony, która będzie przez wyszukiwarki odczytywana jako atrakcyjna dla internautów. Następnie zacznie podnosić się jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Czas trwania tego procesu zależy przede wszystkim od konkurencyjności wybranych słów kluczowych. Pozycjonowanie przeciętnej frazy zajmuje od kilku tygodni do kilku miesięcy. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie to promocja długofalowa, realizowana etapami, gdzie na efekty nierzadko trzeba dłużej poczekać.

  • Czy możecie zagwarantować, że moja strona będzie np. na drugiej pozycji?

    Żadna firma pozycjonująca, która rzetelnie i uczciwie wykonuje swoją pracę, nie jest w stanie zagwarantować konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dokładamy jednak wszelkich starań, aby dla każdego naszego Klienta osiągnąć jak najwyższą pozycję.

  • Według jakich kryteriów wyceniane jest pozycjonowanie?

    Kampanię SEO wyceniamy pod kątem konkurencyjności danej frazy lub grupy fraz. Na pozycję strony w wyszukiwarce wpływa blisko 200 czynników. Najważniejsze z nich to linki prowadzące do witryny. Koszt danej frazy lub całej kampanii szacowany jest w zależności od liczby oraz jakości linków posiadanych przez konkurencję na daną frazę.

  • Czy mogę pozycjonować stronę w ramach ściśle określonego przeze mnie budżetu?

    Tak. Pozycjonowanie jest elastyczną formą promocji, która w ramach „rozsądnego” budżetu pozwala na stworzenie efektywnej strategii.

  • Czy istnieje możliwość przebudowy serwisu w trakcie pozycjonowania? Czy warto to robić?

    Tak, istnieje taka możliwość. Nierzadko serwis wymaga również pewnego rodzaju optymalizacji. Pamiętaj jednak, aby ewentualną przebudowę pozycjonowanego serwisu wcześniej z nami uzgodnić. Tego rodzaju działania, podjęte bez naszej wiedzy, mogą spowodować spadek osiągniętej wcześniej pozycji. Warto jednocześnie skorzystać z naszej pomocy. Udzielimy Ci wskazówek w jaki sposób dokonać zmian w serwisie, aby wspomogły one realizowaną kampanię SEO.

  • Czy linki adwords mają wpływ na pozycjonowanie?

    Nie. Kampania linków sponsorowanych to zupełnie inna forma promocji i nie ma żadnego wpływu na pozycjonowanie. Reklama za pomocą linków AdWords nie zapewni stronie wysokiej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Reklama AdWords pojawia się na samej górze, nad naturalnymi wynikami wyszukiwania, bądź z boku, po prawej stronie. W przypadku linków AdWords promocja kończy się wraz z chwilą zamknięcia kampanii. Natomiast pozycjonowanie w wynikach naturalnych zapewnia większe i długotrwałe korzyści.

  • Jak mogę sprawdzić efekty pozycjonowania?

    Stale monitorujemy statystyki wejść na strony z wyszukiwarek. Uzyskane przez nas informacje udostępniamy online w tzw. Panelu Klienta, gdzie bezpłatnie możesz śledzić postęp realizowanej kampanii. W Panelu możesz zobaczyć aktualne oraz historyczne pozycje swojej strony w wyszukiwarce.

  • W jaki sposób wybrać odpowiednie frazy do pozycjonowania?

    Prawidłowo dobrana fraza powinna przede wszystkim dobrze odzwierciedlać tematykę strony. Słowo kluczowe charakteryzuje bowiem oferowane produkty i usługi. Powinieneś przy tym wybrać taką frazę, którą klienci w obszarze danej branży wyszukują najczęściej. Warto przy tym skorzystać z naszej pomocy, w ramach której przeprowadzamy analizę słów kluczowych za pomocą odpowiednich narzędzi. Możemy też uruchomić testową kampanię Google AdWords, która wyznaczy najbardziej odpowiednie frazy.

  • Czy oferujecie pozycjonowanie „za efekt”?

    Nie posiadamy oferty pozycjonowania z płatnością TYLKO za efekt. Opłatę za pozycjonowanie pobieramy w postaci stałego abonamentu. Możemy jednak przygotować ofertę mieszaną, która częściowo będzie obejmowała płatność za efekt.

  • Dlaczego opłata za pozycjonowanie pobierana jest w postaci stałego abonamentu?

    Na naszą pracę nad pozycjonowaniem strony składa się wiele czynności. W ramach abonamentu inwestujemy w zaplecze, które pozwala nam linkować do Twojej witryny. Dodatkowo realizujemy takie działania, jak analiza statystyk Twojej strony, analiza konkurencji, zdobywanie linków z katalogów oraz wiele innych. A wszystko po to, aby pozycjonowanie Twojej strony przyniosło szybki zwrot z inwestycji.

  • Dlaczego na efekty pozycjonowania trzeba tak długo czekać?

    Aby strona znalazła się w czołówce wyników wyszukiwania, musi spełniać określone kryteria stawiane przez wyszukiwarkę. Trzeba przy tym wykonać szereg skomplikowanych działań. Na wysokich miejscach znajdują się serwisy pozycjonowane przez wiele miesięcy. Nowe strony wyszukiwarki traktują bardzo ostrożnie. Wysoka pozycja jest bowiem odzwierciedleniem jakości i popularności strony w sieci. Ważnym kryterium jest liczba i jakość linków prowadzących do strony. Pojawienie się dużej liczby linków w krótkim czasie odbierane jest jako próba oszukania wyszukiwarki i może skończyć się czasowym zablokowaniem witryny. Z tego powodu pozycję strony należy budować konsekwentnie. Rozłożenie tego rodzaju działań w czasie gwarantuje wysokie i stabilne pozycje.

  • Kiedy należy planować pozycjonowanie?

    Obecnie w sieci panuje ogromny natłok informacyjny, przez co posiadanie strony www już nie wystarczy. O pozycjonowaniu warto pomyśleć jeszcze przed budową serwisu. Podjęcie z nami współpracy już na tym etapie pozwoli na przygotowanie tworzonego serwisu pod kątem przyszłych działań SEO. Doradzimy jak przygotować serwis od strony technicznej, jak zaplanować jego strukturę i przygotować odpowiednie treści. Dzięki temu oszczędzisz czas oraz zminimalizujesz koszty, ponieważ w przyszłości nie będziesz musiał już optymalizować swojego serwisu pod kątem SEO.

  • Czy istnieje możliwość pozycjonowania sklepu internetowego z szerokim asortymentem na jedną frazę?

    Tak, istnieje taka możliwość. Sugerujemy jednak, aby w tym przypadku zastosować pozycjonowanie szerokie. Ideą tego rodzaju pozycjonowania jest dokładna optymalizacja serwisu oraz dobór szerokiego wachlarza słów kluczowych odpowiadających treści całej witryny. Z doświadczenia wiemy, że tego rodzaju frazy cechują się wysokim współczynnikiem konwersji.

  • Czy każdą stronę da się pozycjonować?

    Zasadniczo tak. W niektórych przypadkach występują jednak poważne trudności. Warto wtedy rozważyć budowę nowego serwisu. Najłatwiej pozycjonuje się strony bogate w treści. Nieodpowiednie są natomiast „strony - wizytówki” z jedną podstroną prezentującą ofertę lub sam kontakt. Trudne do pozycjonowania są również strony wykonane w technologii Flash, których robot Google nie potrafi poprawnie czytać. Pozycjonowanie tych witryn nie jest niemożliwe, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że kampania będzie z tego powodu mocno ograniczona i bardziej kosztowna.

  • Czy możecie usunąć stronę www z Google?

    W przypadku, kiedy Klient prosi o usunięcie strony www z Google i jest jej właścicielem, możemy taką stronę usunąć. Jeżeli natomiast witryna nie jest własnością naszego Klienta, nie możemy usunąć jej z Google. Istnieje jednak skuteczny sposób obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania za pomocą działań SEO PR. Działania te polegają na umieszczaniu pozytywnych materiałów na temat osoby, produktu lub firmy na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na te same słowa kluczowe, na które wyświetla się „kłopotliwa” witryna.

  • Czy posiadacie w swojej ofercie inne usługi poza marketingiem w wyszukiwarkach?

    wysokapozycja.pl jest marką funkcjonującą w ramach spółki cyberstudio sp. z o.o., która zajmuje się tworzeniem serwisów www i systemów CMS. cyberstudio zapewnia kompleksową obsługę, począwszy od stworzenia serwisu internetowego, przez działania ePR, kampanie reklamowe w wyszukiwarkach, aż po analizę ruchu na witrynie.

  • Czym się różnią linki sponsorowane od naturalnych wyników wyszukiwania?

    • Linki sponsorowane dają natychmiastowe efekty, w przypadku pozycjonowania na efekty trzeba poczekać nawet do kilku miesięcy.
    • Linki sponsorowane opłacane są w modelu PPC (płatność za kliknięcia), przy pozycjonowaniu występuje płatność za efekt lub miesięczny abonament.
    • Za kliknięcie w link sponsorowany trzeba zapłacić, za kliknięcie w link naturalny nie trzeba płacić.
    • Aby rozpocząć kampanię linków sponsorowanych, nie trzeba optymalizować witryny. W przypadku pozycjonowania optymalizacja strony jest niezbędna.
    • Pozycja linków sponsorowanych w wynikach zależy głównie od zadeklarowanej stawki za kliknięcie i współczynnika jakości witryny dla danej frazy. Rezultaty pozycjonowania zależą od dużo większej liczby czynników.
    • Internauci mają mniejsze zaufanie do linków sponsorowanych, większe do pozycjonowania naturalnego.
    • Linki sponsorowane wyświetlają się nad wynikami naturalnymi bądź z prawej strony wyników wyszukiwania.

  • Czy linki AdWords mają wpływ na pozycjonowanie?

    Nie. Kampania linków sponsorowanych to zupełnie inna forma promocji i nie ma żadnego wpływu na pozycjonowanie. Reklama za pomocą linków AdWords nie zapewni stronie wysokiej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Reklama AdWords pojawia się na samej górze, nad naturalnymi wynikami wyszukiwania, bądź z boku, po prawej stronie. W przypadku linków AdWords promocja kończy się wraz z chwilą zamknięcia kampanii. Natomiast pozycjonowanie w wynikach naturalnych zapewnia większe i długotrwałe korzyści.

  • Jakie korzyści wynikają ze stosowania kampanii linków sponsorowanych?

    Linki sponsorowane to bardzo elastyczna forma reklamy. Można ją optymalizować w trakcie kampanii, co pozwala na wyeliminowanie błędów, a to z kolei na uniknięcie nietrafnej inwestycji. Kampanie PPC dają Ci pełną kontrolę nad budżetem, który możesz zwiększać lub zmniejszać w razie potrzeby. Reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania natychmiast po uruchomieniu kampanii. Jest to doskonałe rozwiązanie np. podczas promocji okresowych, konkursów, wyprzedaży. Kampanie PPC pozwalają zwiększyć ruch na stronie już w ciągu kilku godzin. To jedyne rozwiązanie, które może w tak krótkim czasie wypromować świeżo wprowadzoną na rynek markę. Precyzyjne targetowanie, szeroki zasięg i możliwość szybkiego testowania nowych sloganów czy marek to kolejne korzyści płynące z zastosowania linków sponsorowanych.

  • Czy mogę się jakoś zabezpieczyć przed nieuczciwymi kliknięciami?

    Tak. Istnieje specjalny algorytm, który wychwytuje nieuczciwe kliknięcia. Jeśli system zarejestruje podejrzanie dużą liczbę kliknięć z jednego adresu IP, koszty za te kliknięcie zostaną zwrócone. Google zabezpiecza w ten sposób kampanie przed nieuczciwą konkurencją, która mogłaby "wyklikać" Twój budżet.

  • Czy mogę kontrolować budżet przeznaczony na kampanię?

    Tak. Abyś mógł mieć pełną kontrolę nad wydatkami na kampanie ppc, ustawiamy budżet dzienny. Budżet dzienny to maksymalna kwota, jaka może być wykorzystana w danym dniu na kliknięcia. Może się okazać, że ustalony budżet dzienny będzie zbyt niski w stosunku do potencjału reklamy. Wtedy możesz zwiększyć swój budżet do proponowanej kwoty, która zagwarantuje wyświetlanie się linków przez cały dzień.

  • W jaki sposób będę płacił za reklamę?

    W systemie Google AdWords obowiązuje model płatności PPC (ang. pay per click - płatność za kliknięcie). Oznacza to, że będziesz płacił tylko wtedy, gdy internauta kliknie w reklamę i przejdzie do Twojego serwisu www.

  • Czy w trakcie trwania kampanii mogę zmienić słowa kluczowe lub grupy docelowe?

    Tak. Po uruchomieniu kampanii możesz w dowolnym momencie ją optymalizować pod kątem słów kluczowych, grup docelowych, stron docelowych, treści reklamy czy też stawki za kliknięcia.

  • Ile będę miał kliknięć w moje linki sponsorowane?

    To zależy od konkurencyjności i popularności słowa kluczowego, ustalonej kwoty na kliknięcie, pozycji reklamy, dziennego budżetu i odpowiednio napisanej treści reklamy.

  • Co wchodzi w zakres obsługi kampanii linków sponsorowanych?

    W ramach usługi obejmującej kampanie ppc zapewniamy:

    • dobór promowanych fraz i witryn, na których umieszczane będą reklamy,
    • tworzenie treści reklamy,
    • projektowanie reklam graficznych, video i flash,
    • monitoring wejść na poszczególne frazy,
    • systematyczną modyfikację kampanii.

  • Czy mogę ograniczyć wyświetlanie reklamy do konkretnego regionu?

    Tak, jest kilka opcji ograniczania. Reklamy mogą być wyświetlane zarówno w kraju, jak i za granicą. Możesz również zawęzić emisję reklam do konkretnego województwa, a nawet miasta. Możesz też wybrać opcję „niestandardowy kształt” i wyrysować na mapie w systemie AdWords obszar, gdzie dokładnie reklamy mają się wyświetlać.