tworzenie witryny a pozycjonowanie

Aby wykorzystać działanie, jakim jest pozycjonowanie, bądź korzystać z usług działań marketingowych w wyszukiwarkach, warto pomyśleć o tych sprawach wtedy,

kiedy powstaje pomysł tworzenia witryny.Pozycjonowanie oraz promocja on-line powinny być pierwszym i najważniejszym elementem tworzenia serwisu internetowego.

Algorytmy wyszukiwarek są bardzo wyczulone na kod witryny oraz strukturę linkowania wewnętrznego. Aby wykonać pozycjonowanie należy w sposób dokładny i zgodnie z wytycznymi firmy pozycjonującej wykonać optymalizację serwisu pod kątem wyszukiwarek intenretowych.

 

  • Wybór technologii

Krok pierwszy to decyzja o wyborze technologii.  Strony wykonane w całości w technologii Flash ograniczają możliwości pozycjonowania prawie do zera. Strony takie można oczywiście pozycjonować, ale liczba słów kluczowych, na które możemy witrynę pozycjonować jest bardzo mała oraz ich koszt jest dużo większy aniżeli strona byłaby wykonana w technologii HTML. Wynika to z faktu, że dla robota wyszukiwarki witryna wykonana we Flashu ma jedną podstronę. Robot nie jest w stanie chodzić po kolejnych zakładkach, które są zdefiniowane w pliku SWF. Czym więcej podstron na witrynie, tym lepiej dla pozycjonowania. W tym przypadku Flash powoduje znaczne ograniczenie. Technologii Flash możemy używać jako elementu na stronie, w postaci animowanego banera czy guzika.

 

  • Zawartość

Najważniejsza dla pozycjonowania jest zawartość witryny. Każda dodatkowa treść na stronie  generuje dodatkowe słowa kluczowe, dzięki którym Internauci mogą znaleźć naszą witrynę. Dlatego strona powinna być nastawiona na rozwój treści. Nie powinna się ona ograniczać do działów "O nas" czy "Oferta". Na witrynie internetowej robot wyszukiwarki powinien znaleźć jak najwięcej tekstu. Wtedy to powstaje szeroki wachlarz słów kluczowych, dzięki którym Internauci będą mogli znajdować naszą witrynę w wyszukiwarkach.

 

  • Budowa witryny

Aby witryna internetowa  była przyjazna wyszukiwarkom powinna mieć odpowiednio zbudowane META TAG'i (TITLE, META Description oraz META Keywords).

Najważniejszy jest TITLE, na ten TAG roboty zwracają największą uwagę. Powinien on być tak zbudowany, aby uwrażliwić robota wyszukiwarek na frazy zawarte na danej stronie lub podstronie. Kod HTML powinien być jak najbardziej czysty i przejrzysty. W kodzie HTML używamy tagów do podkreślenia tytułu strony oraz pogrubień, w celu podkreślenia ważnych dla nas fraz. Adresy URL w witrynie powinny zawierać słowa kluczowe dotyczące danej podstrony. Dzięki takim technikom pozwolimy, że nasza witryna będzie bardziej przyjazna wyszukiwarkom i będzie im wskazywała, które frazy kluczowe są dla nas ważne.

 

  • System CMS czy statyczna strona?

Jak dowiedzieliśmy się w poprzednich punktach treść na stronie jest najważniejsza. W takim wypadku lepiej  skorzystać z systemu CMS, który w łatwy sposób pozwoli nam uzupełniać stronę internetową, bez znajomości HTML. Należy jednak zwrócić szczególną uwagę na to, aby system ten pozwalał na zastosowanie technologii o których była mowa w pkt 3. Dobrej klasy CMS powinien pozwalać na edycję nagłówków TITLE dla każdej podstrony z osobna, lub też w przypadku dużych serwisów generować je automatycznie na podstawie tytułu podstrony. Adresy URL generowane przez CMS powinny również być przyjazne wyszukiwarkom i powinny zawierać frazy kluczowe dla danej podstrony.

 

  • Struktura strony

Zanim jeszcze powstanie witryna oraz jej treści, warto skonsultować z firmą pozycjonującą kształt struktury strony. Firma taka na podstawie narzędzi do doboru słów kluczowych oraz dzięki własnym doświadczeniom, powinna doradzić jak powinno być zbudowane menu oraz cała nawigacja. Na podstawie dobranych fraz stworzony powinien być szkielet struktury, który poda nam informacje o tym, jak powinny być nazwane działy na naszej witrynie, kategorie w sklepie czy działy na portalu internetowym.

Częstym błędem firm, które zdecydowały się na pozycjonowanie,  jest stworzenie witryny, a następnie udanie się do firmy pozycjonującej. Wtedy to najczęściej Klient dowiaduje się, że nowo stworzona strona nadaje się do całkowitej przebudowy. Koszt powstania witryny niepotrzebnie rośnie.


wysokapozycja.pl ze swojej strony oferujemy kompleksową obsługę Klienta, zapewniamy pełen zakres doradztwa w zakresie e-marketingu, budowy stron internetowych nastawionych na działania w wyszukiwarkach oraz wdrażanie przyjaznego użytkownikom oraz robotom systemu CMS.