SEO copywriting - podwójna korzyść?

Reklama, promocja, sztuka sprzedaży - wszystkie te dziedziny łączy pomysł. To tutaj ma miejsce ciągła kreacja, w wyniku której powstają skuteczne rozwiązania. Nie tylko specjaliści wiedzą, że umiejętność pozyskania klienta opiera się na wielu sposobach. Doskonałym przykładem jest promocja w wyszukiwarkach. Okazuje się, że połączenie pozycjonowania ze sztuką pisania tekstów perswazyjnych przynosi niezwykłe efekty.

 

Wciąż nie wszyscy widzą sens w łączeniu działań SEO ze sztuką pisania tekstów marketingowych. Warto więc przemyśleć, jak to dokładnie działa w praktyce, wyobrażając sobie sytuację, w której użytkownik trafia na daną stronę, dzięki jej wysokiej pozycji w wyszukiwarce. W serwisie znajdują się jednak teksty, które w żaden sposób nie przekonują go do oferty firmy. Traci zainteresowanie, nie szuka dalszego kontaktu i nie kupuje. Okazuje się, iż mimo profesjonalnie wykonanego pozycjonowania, firma traci zainteresowanie klienta na etapie wizyty w jej serwisie internetowym. Podobną sytuację można wyobrazić sobie nieco odwrotnie. Teksty opublikowane w serwisie internetowym firmy są doskonale przygotowane pod kątem merytorycznym. Dodatkowo zawarta w nich została profesjonalna argumentacja i można się spodziewać, że zainteresują potencjalnego klienta, być może skłaniając go nawet do zakupu. Niestety, jeżeli nie zadba się jednak o wypozycjonowanie tej strony, prawdopodobnie niewiele klientów na nią natrafi.

 

 

SEO copywriting – w czym rzecz?

SEO copywriting to usługa, która pozwala na precyzyjne przygotowanie bądź optymalizację treści prezentowanych w danym serwisie internetowym. Podstawą SEO copywritingu jest umiejętność tworzenia tekstów ciekawych i nietuzinkowych, jednocześnie zgodnych ze strategią marketingową klienta. Treści te, dzięki wysokiej jakości merytorycznej, a także przystępnej redakcji, budzą zaufanie, przez co przyczyniają się bezpośrednio do sprzedaży. Usługa jaką jest SEO copywriting pozwala jednocześnie na optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek internetowych. Odpowiednio dobrane i zawarte w tekście słowa kluczowe pozwalają na odpowiednie zaindeksowanie danej strony www, przez co istnieje duża szansa na podniesie jej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej.

 

 

Tekst ofertowy - jak go napisać?

Stworzenie profesjonalnej treści ofertowej wymaga znajomości zagadnień z zakresu marketingu, Public relations, a nawet umiejętności dziennikarskich. Przygotowując materiały do serwisu internetowego należy skupić swoją uwagę przede wszystkim na kliencie, bynajmniej nie na własnej ofercie. Warto zdać sobie sprawę z faktu, iż ostatecznie to on dokonuje zakupu. Nie powinno się przy tym używać niezrozumiałego dla klienta języka. Przeglądana oferta musi utwierdzić go w przekonaniu, iż została stworzona właśnie dla niego. Treści reklamowe warto zatem przygotowywać pod kątem formuły BFD, biorąc pod uwagę poglądy (beliefs), uczucia (feelings) oraz pragnienia (desires) potencjalnego klienta. Wartości, w które wierzy klient, jego pragnienia i uczucia są dla autora oferty informacją nieocenioną. Każda treść sprzedażowa powinna zawierać również tzw. unikalną wartość oferty. Polega ona na wyeksponowaniu najważniejszej korzyści, którą klient uzyska bezpośrednio dzięki zakupieniu danego produktu.

 

 

Skuteczny marketing w wyszukiwarkach

W dziedzinie, jaką jest SEO copywriting, nie wystarczy jednak stworzenie dobrego tekstu o charakterze perswazyjnym. Materiał ten powinien zawierać dobrze przemyślane, profesjonalnie dobrane słowa kluczowe, w pełni oddające charakter oferty danego klienta. Przygotowując tego rodzaju materiał warto zastosować dziennikarską formę budowania tekstów na zasadzie odwróconej piramidy, gdzie najistotniejsze informacje umieszcza się na samym początku. Tytuł i lid powinien prezentować przy tym niebanalną redakcję, która pozwoli przykuć uwagę odbiorcy. Dobrze umieścić tu również wszystkie najważniejsze słowa kluczowe. Materiały przygotowane w ramach SEO copywritingu najczęściej łączą również w sobie model perswazji AIDA. Pozwala on tworzyć teksty w taki sposób, aby przemawiały skutecznie do klienta. Przygotowanie materiału w oparciu o schemat AIDA wymaga jednak precyzyjnego określenia tego, co mogłoby rzeczywiście zwrócić uwagę klienta, a następnie wzbudzić w nim zainteresowanie, które przerodzi się w pożądanie skłaniające do akcji czyli kupna. Warto przy tym mieć świadomość, iż ten sam model AIDA może stać się odpowiednikiem wybranych słów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki. Klient zawracając uwagę na dany produkt będzie wpisywał do wyszukiwarki frazy ogólne np. aparat fotograficzny. W momencie kiedy produkt ten wzbudzi u niego większe zainteresowanie (interest) będzie szukał już zupełnie inaczej. Prawdopodobnie wpisze frazę tj. aparat cyfrowy bądź lustrzanka. Kolejnym etapem jest chęć posiadania (desire). Tu klient szuka już produktu konkretnego producenta. Finałowe działanie to oczywiście zakup (action). Klient szuka aparatu konkretnego producenta o sprecyzowanych parametrach technicznych.

 

 

 

Coraz więcej osób przekonuje się, że pozycjonowanie i copywriting to dwie metody, które marketingowo doskonale ze sobą współgrają. Przygotowując kampanię reklamową w Internecie warto pamiętać, iż mamy obecnie do czynienia z klientem coraz bardziej wymagającym. Oczekuje on nie tylko wszelkiego rodzaju ułatwień w zakresie dotarcia do serwisu internetowego danej firmy, które z pewnością zapewni pozycjonowanie. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, iż to przede wszystkim treści zawarte na stronie powinny być przygotowane dla klienta w sposób przystępny i zachęcający. Warto zadbać o ich wysoki poziom, a także elementy, które mogłyby wesprzeć działania SEO. Tego rodzaju integracja gwarantuje bowiem podwójną korzyść.