Jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwanie grafiki?

Podczas pozycjonowania serwisów www dużą wagę przywiązuje się do tekstów, lecz już mniejszą do zdjęć. A tymczasem Google coraz częściej wzbogaca wyniki wyszukiwania grafiką. Pozycjonowanie w wyszukiwarce obrazów to doskonały sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji, która wciąż pozycjonuje głównie teksty.

 

Jakie działania warto podjąć, aby pomóc wyszukiwarce dostrzec nie tylko tekst, ale i zdjęcia w serwisie?

 

  • Usuń z serwisu wszystkie zdjęcia, które nie pasują do tematyki Twojej strony

Zastąp te zdjęcia obrazami, które są dopasowane do zawartości tematycznej witryny. Nawet jeżeli na poprzednie wykupiłeś licencję, a do jej wygaśnięcia pozostało jeszcze trochę czasu, pozbądź się ich. Jeżeli zdjęcia nie są tematycznie powiązane ze stroną, roboty wyszukiwarki mogą mieć problemy z identyfikacją tematyki zdjęcia.

 

  • Sprawdź czy obrazy mają wystarczająco wysoką rozdzielczość, odpowiednie proporcje, kontrast itp.

Wyszukiwarka pokaże zdjęcia na stronie wyników w formie miniatur. Aby te miniaturki były dobrze widoczne, zdjęcie musi być dobrej jakości. Dopilnuj również, aby szerokość zdjęć była dopasowana do szerokości Twojej strony. Jeżeli np. szerokość strony wynosi 600 px, nie publikuj obrazów o szerokości 700 px. Będą się źle wyświetlać.

 

  • Umieść słowa kluczowe w atrybutach „alt”

Alt powinien zawierać opis zdjęcia. Wyszukiwarka nie widzi obrazów, które w żaden sposób nie są opisane. Znacznik alt jest tym elementem, który pomaga robotom wyszukiwarek dotrzeć do Twojego zdjęcia, a co się z tym wiąże – do Twojej strony. W atrybucie alt umieść słowa kluczowe, na które pozycjonujesz stronę.

 

  • Zadbaj o to, aby nazwy plików z obrazami odpowiadały ich treści i zawierały słowa kluczowe

Nadaj plikowi grafiki właściwą i optymalną nazwę zawierającą słowo kluczowe. Nie rób tego pełnymi zdaniami, wystarczy kilka słów lub fraz oddzielonych myślnikami, np. stoiska-reklamowo-promocyjne.jpg. Rozszerzenie nazwy pliku (GIF, JPG, PNG) nie ma znaczenia dla wyszukiwarek.

 

  • Zadbaj o tekst wokół grafiki

Roboty wyszukiwarki szukają opisu zdjęcia w tekście strony, w pobliżu zdjęcia. Dlatego bardzo ważny jest opis pod lub nad zdjęciem. Warto, aby zawierał słowo kluczowe. Ułatwi to robotom powiązanie tekstu z grafiką, a tym samym zrozumienie Twojego obrazka.

 

  • Linkuj zdjęcia do tematycznie powiązanych artykułów na Twojej stronie www

Zabieg ten zwiększy ruch w serwisie oraz popularność stron w wyszukiwarkach. W linkach do grafik zamieść tekst ze słowami kluczowymi powiązanymi ze zdjęciem.

 

  • Upewnij się, że katalog zawierający obrazy jest dostępny dla robotów wyszukiwarek

Nie blokuj dostępu do katalogu tylko dlatego, żeby utrudnić konkurencji podbieranie zdjęć. Spowodujesz tym samym, że Twoje obrazy nie pojawią się w wynikach wyszukiwania. Zastanów się co jest dla Ciebie ważniejsze: uniemożliwienie pobrania konkurentom Twojej grafiki czy umożliwienie znalezienia tej grafiki Twoim potencjalnym klientom?

  • Zezwól na publikacje Twoich zdjęć

Jeśli inna witryna poprosi o zgodę na publikacją Twojej grafiki, nie odmawiaj. Dopilnuj jednak, aby pod zdjęciem został umieszczony podpis odsyłający do Twojej witryny lub informacja, że zdjęcie pochodzi właśnie z Twojej strony www oraz link do niej.

 

Polecamy również film video na temat wyszukiwarki grafiki Google.