porady i wskazówki

Z przyjemnością podzielimy się naszą wiedzą w dziedzinie marketingu w wyszukiwarkach. W tym dziale znajdą Państwo cenne porady i wskazówki dotyczące m. in. działań SEOSEM, a także najświeższe informacje o trendach na rynku reklamy internetowej.


  • Jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwanie grafiki?

    Podczas pozycjonowania serwisów www dużą wagę przywiązuje się do tekstów, lecz już mniejszą do zdjęć. A tymczasem Google coraz częściej wzbogaca wyniki wyszukiwania grafiką. Pozycjonowanie w wyszukiwarce obrazów to doskonały sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji, która wciąż pozycjonuje głównie teksty.

    czytaj więcej »

  • SMO i SMM – nowy trend w promocji online

    Pojęcia SMO (Social Media Optimization) i SMM (Social Media Marketing) coraz częściej pojawiają się w polskim internecie. Firmy dostrzegły już możliwości, jakie płyną z aktywności w mediach społecznościowych, teraz czas na podjęcie konkretnych działań. SMO i SMM zaczynają stanowić ważny element strategii promocji produktów i usług. Nadal jednak ich potencjał nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany. Co to jest SMO i jakie działania obejmuje? Jakie zasady warto wcielić w życie? Jak w praktyce wykorzystać SMO i SMM?

    czytaj więcej »

  • SEO PR od kuchni, czyli jak przeprowadzić działania wizerunkowe w wyszukiwarce?

    SEO PR (inaczej pozycjonowanie wizerunku lub Net PR Synergy) to połączenie działań Public Relations z search engine optimization (SEO). SEO PR dotyczy działań wizerunkowych w wyszukiwarce i stanowi ważny element strategii e-PR. W uproszczeniu można powiedzieć, że SEO PR polega na takim konstruowaniu materiałów PR, aby były one nasycone frazami kluczowymi. Jednak całość działań nie ogranicza się wyłącznie do słów kluczowych. Z artykułu dowiesz się jak krok po kroku przeprowadzić działania SEO PR, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu materiałów, gdzie publikować treści, a także jak promować te materiały, których nie możesz sam zoptymalizować.

    czytaj więcej »

  • Unikalne treści na www – skąd je brać?

    Prowadzisz firmę, masz ciekawą ofertę i serwis www. Być może uruchomiłeś bloga firmowego lub wyodrębniłeś na stronie sekcję, którą starasz się regularnie zapełniać świeżą treścią. Początki są w miarę proste – masz jeszcze zapał, pomysły na tematy artykułów, czujesz, że świetnie Ci idzie. Z czasem jednak zaczyna brakować Ci weny, kończą się pomysły i czasu też jakoś mniej. Doskonale wiesz, że bez dobrych treści pozycjonowanie Twojej strony nie przyniesie oczekiwanych efektów i zastanawiasz się skąd brać kontent. Rozwiązanie? Zbuduj własną fabrykę treści i przekonaj się, że tworzenie kontentu wcale nie musi męczące i problematyczne.

    czytaj więcej »

  • Optymalizacja strony jako podstawa skutecznego pozycjonowania

    Optymalizacja to pierwszy i fundamentalny etap pozycjonowania strony. Bez prawidłowo przeprowadzonych zabiegów optymalizacyjnych strona będzie miała spore trudności w osiągnięciu wysokich pozycji. Same działania polegające na pozyskiwaniu linków nie spełnią w pełni swojego zadania. Dopiero synergia działań on page (na stronie) i off page (poza stroną) przyniesie oczekiwane rezultaty. Artykuł prezentuje kluczowe obszary, które należy usprawnić w celu skutecznego pozycjonowania.

    czytaj więcej »

  • Landing pages w kampaniach PPC

    Przygotowanie kampanii w wyszukiwarce to nie tylko dobranie słów kluczowych, opracowanie atrakcyjnych nagłówków i treści reklamy. Ważnym elementem jest także odpowiednio przygotowana strona docelowa (tzw. landing page), na którą trafi użytkownik po kliknięciu w link sponsorowany. Trzeba wiedzieć gdzie kierować ruch – czy na stronę główną serwisu, na konkretną podstronę z produktem, stronę kontaktową czy właśnie na landing page – stronę specjalnie w tym celu przygotowaną.

    czytaj więcej »

  • tworzenie witryny a pozycjonowanie

    Pięć zasad, którymi powinieneś  kierować się,  zanim zaczniesz projektować swój serwis internetowy.

    czytaj więcej »

  • linki sponsorowane – jak zrealizować efektywną kampanię

    Kampania linków sponsorowanych jest obecnie jedną z najpopularniejszych metod promocji w wyszukiwarkach internetowych. Za pomocą tej mobilnej i elastycznej techniki marketingowej można zyskać ruch na stronie www nawet w przeciągu kilku godzin.

    czytaj więcej »

  • Biznesowa analiza statystyk strony www

    Potężny rozwój Internetu pozwala przedsiębiorstwom na prowadzenie coraz bardziej zaawansowanych działań biznesowych. Ważnym polem dla tych działań jest firmowy serwis www, który stanowi ośrodek komunikacji z klientami, partnerami, inwestorami.

    czytaj więcej »

  • SEO PR – dobry w sytuacjach kryzysowych

    Wyszukiwarka internetowa to obecnie podstawowe i najbardziej dostępne źródło informacji biznesowej. Korzystają z niej dziennikarze, kontrahenci, a przede wszystkim sami konsumenci. Wśród wielu informacji, których przepływ w sieci jest ogromny i trudny do skontrolowania, pojawiają się również i dane, jakie mogą popsuć wizerunek firmy. Warto go chronić stosując techniki SEO PR.

     

     

    czytaj więcej »

  • Pozycjonowanie stron – jak ugryźć cennik?

    Rozbieżności pomiędzy istniejącymi na rynku możliwościami opłat za SEO nie od dziś przyprawiają klientów o zawrót głowy. Wiele działających na rynku agencji pozycjonujących dąży do tego, aby dopasować swoją ofertę do ich oczekiwań. W przypadku pozycjonowania stron nie wystarczy jednak porównać ze sobą kilku propozycji i wybrać tę, która wydaje się najkorzystniejsza. Kluczem do trafnej inwestycji w SEO jest poznanie specyfiki tej formy reklamy.

    czytaj więcej »

  • ePR: jak nakarmić otoczenie informacją?

    Zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa coraz częściej podejmują inicjatywę związaną z systematycznym informowaniem Internautów o bieżących realizacjach oraz innych, ważnych w firmie wydarzeniach. Strona www, portale branżowe, fora internetowe, serwisy społecznościowe – możliwości jest wiele. Aby móc je jednak sukcesywnie wykorzystać należy odpowiednio przygotować komunikat, który będzie zgodny z intencją organizacji.

    czytaj więcej »

  • Jak Google Instant może wpłynąć na SEO i SEM?

    Odkąd Google uruchomiło nową usługę Instant, pozycjonerzy zadają sobie wiele pytań. Co teraz będzie z SEO? Jak (i czy w ogóle) zmienią się metody pozycjonowania stron? Czy kampanie AdWords będą droższe? Podczas gdy jedni łamią sobie głowy i myślą jak to teraz będzie, inni świetnie się bawią tworząc listę dziwacznych haseł, których Instant bez potwierdzenia z pewnością nie wyszuka.

    czytaj więcej »

  • 7 porad jak pisać skuteczne teksty SEO

    Teksty na stronę internetową powinny być przyjazne zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla czytelnika. Internauta szuka w sieci informacji, czyta je, by następnie podjąć pewne działania. Wyszukiwarka też czyta, ale zupełnie inaczej. Jak sprawić, aby wilk był syty i owca cała? Poniżej kilka wskazówek, które warto zastosować podczas tworzenia tekstu na www.

    czytaj więcej »

  • dobór fraz - tajemnica skutecznego pozycjonowania

    Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych to niezwykle efektywna metoda promowania firm w sieci.  Gwarancją sukcesu  zarówno w pozycjonowaniu jak  i w realizacji celów biznesowych z tym związanych jest skuteczny dobór słów kluczowych. Okazuje się, że może on sprawiać wiele trudności.

    czytaj więcej »

  • jak pielęgnować dobry wizerunek w sieci?

    Wciąż bardzo powszechne jest przekonanie, że wyłącznie aktywne kampanie reklamowe mogą wzbudzić zainteresowanie i szacunek opinii publicznej. Sprzedaż produktów wzrasta tylko wtedy, kiedy o firmie sporo się słyszy. Temu przekonaniu można jednak przyznać tylko 50 % słuszności...

    czytaj więcej »

  • SEO copywriting - podwójna korzyść?

    Reklama, promocja, sztuka sprzedaży - wszystkie te dziedziny łączy pomysł. To tutaj ma miejsce ciągła kreacja, w wyniku której powstają skuteczne rozwiązania.

    czytaj więcej »

  • PR i SEO - połączenie sił

    Obecnie ponad 70 % Polaków poszukuje danych o produktach i usługach w sieci. Internet stał się najpotężniejszym medium informacyjnym naszych czasów. Przedsiębiorstwa inwestują więc w reklamę w wyszukiwarkach. Jednocześnie  zabiegają o pozytywny wizerunek wirtualny. Sieć WWW ma jednak swoje prawa. Zarówno SEO, jak i PR muszą się im podporządkować.  Okazuje się, że wspólnymi siłami  łatwiej można osiągnąć sukces...

    czytaj więcej »

  • wysoka pozycja - naturalna czy sponsorowana?

    Szybka i dynamiczna kampania czy długotrwała aktywna promocja? Natychmiastowe lecz niestabilne efekty czy późniejsze ustabilizowane profity? Wyższa czy niższa cena? PPC czy SEO?

    czytaj więcej »

  • pozycjonowanie stron - „kluczowa” współpraca

    Rosnąca popularność reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Coraz większy ukłon w stronę efektywnych działań SEO - o tym mówi się wiele.

    czytaj więcej »

  • pozycjonowanie stron - Google podnosi poprzeczkę!

    Nowy design strony głównej, personalizacja wyników wyszukiwania, wyszukiwanie w czasie rzeczywistym, ścieżki kategorii pod wynikami wyszukiwania, a przede wszystkim nowy algorytm - Caffeine – Google wprowadza szereg zmian w swojej wyszukiwarce, w niezwykle krótkim czasie, podnosząc tym samym poprzeczkę pozycjonerom.

    czytaj więcej »