Zmiany w algorytmie Google w celu promocji oryginalnych treści

Google wcielił w życie zapowiadane zmiany dotyczące usprawnień w algorytmie wyszukiwania. Zmiany mają na celu obniżenie pozycji stron z zawartością niskiej jakości. Tym sposobem Google chce eliminować spam w wynikach wyszukiwania i promować strony z oryginalnym kontentem, mające wartość dla użytkownika.

 

Jak informuje Google, promowane będą te strony, które posiadają oryginalne i wartościowe treści, takie jak badania, analizy czy raporty. Jakość wyników wyszukiwania zależy od jakości stron internetowych, dlatego tylko strony wartościowe będą nagradzane. Pozycje serwisów zawierających kontent kopiowany z innych miejsc w sieci lub mało przydatny dla użytkownika spadną.

 

Zmieniony algorytm został na razie wprowadzony tylko w USA i dotyczy prawie 12% zapytań w Google. Z czasem ma się pojawić na całym świecie.

 

Firma cały czas pracuje nad kolejnymi zmianami, które również mają prowadzić do poprawy jakości stron wyświetlanych w wynikach wyszukiwania.

 

Źródło: googleblog.blogspot.com

powrót do aktualności