Stockwatch obala mity związane z Internetem.

Społeczeństwo w Polsce, podobnie jak w Stanach Zjednoczonych, nie wyobraża sobie dziś życia bez Internetu. Korzysta z niego ponad połowa populacji - podkreśla Stockwatch. Obecnie  Internet dynamicznie wypiera z rynku inne media, zwłaszcza papierowe. Onet.pl podał w ostatnim czasie, iż sprzedaż Gazety Wyborczej w stosunku do 2008 spadła o 11%.

Dziś na Internecie może zarabiać każdy. Stockwatch pisze, iż spore zyski z Internetu czerpią zarówno producenci jak i dilerzy samochodów, deweloperzy, duże hurtownie artykułów przemysłowych i spożywczych, firmy świadczące usługi księgowe, a także wiele innych. Ponadto, jak twierdzi Stockwatch, Internet to globalny rynek, przy którym gwałtownie tracą tradycyjni sprzedawcy książek, filmów, elektroniki, czy sztuki. Zakupy w sieci nie są już w żadnym wypadku czymś wyjątkowym.

Stockwatch radzi, iż warto wykorzystać Internet jako dodatkowy kanał sprzedaży.

 

„W tej chwili zamykanie się w jakiejkolwiek niszy dla każdej rosnącej spółki jest niebezpieczne.”

Reklama w Internecie to w tej chwili najtańszy środek służący promocji na ogromną skalę - pisze nie tylko Stockwatch. Jak twierdzi portal money.pl Internet staje się coraz większą konkurencją niemal dla wszystkich mediów. Szacowany wzrost internetu w 2009 roku w porównaniu z 2008 to ok. 16,8%. Już teraz można z powodzeniem prowadzić w Internecie masowe  kampanie reklamowe budujące lub podtrzymujące świadomość marki. Przeznaczony na to kapitał jest stosunkowo bardzo niski w porównaniu do mediów takich jak prasa, radio czy telewizja. Ogromnym atutem jest tu również możliwość całkowitego monitorowania reklamy internetowej i możliwości wiązania jej z konkretną sprzedażą.

Stockwatch podkreśla: szukając spółki, w którą chcemy zainwestować, warto sprawdzić, jak radzi sobie w nowym otoczeniu biznesowym. Chodzi tu przede wszystkim o jej nastawienie do technologii IT. Od tego, jak firma korzysta dzisiaj z Internetu i szerzej nowoczesnych rozwiązań technicznych, zależy dzisiaj jej istnienie - przychody, zyski i koszty. Internet znaczy dziś o wiele więcej niż kilka lat temu. Ogromny błąd popełniają więc ci, którzy nie uwzględniają go w swoich decyzjach inwestycyjnych.

powrót do aktualności