Silna pozycja Google

Firma Citigroup przetestowała trzy wyszukiwarki: Google, Bing i Yahoo. Sprawdzano 200 najpopularniejszych zapytań w każdej wyszukiwarce po kolei. Test miał wykazać, która z nich dostarcza najbardziej precyzyjne wyniki.  Zdecydowanie najlepsze dała Google (71%) - pisze Gazeta.pl.

„Nasze badania potwierdzają dobre recenzje, jakie uzyskał Bing, ale również demonstrują bardzo silną pozycję Google” - powiedział analityk Mark Mahaney z Citigroup.

Według raportu Citigroup,  Bing zajęła drugie miejsce (49%), natomiast Yahoo trzecie (30%). Jak pisze Gazeta.pl przegrana Bing nie powinna jednak być dla Microsoftu powodem do zmartwienia. Przy uruchomieniu Bing firma bowiem poinformowała, że na razie skupia się na czterech podstawowych obszarach wyszukiwań tj. podróże, zdrowie, treści lokalne i zakupy.

W przypadku dwóch pierwszych Bing daje zdecydowanie lepsze rezultaty niż konkurencja, co jest dowodem na to, iż Microsoft zrealizował na razie połowę swoich zamierzeń.

Z przeprowadzonego przez Citigroup testu wyszukiwarek jednoznacznie  wynika, iż Bing jest lepszy od Yahoo, ale wciąż daleko mu do Google. Jest to powód, dla którego wysokapozycja.pl skupia swoje działania głównie na Google. Trzymamy jednak rękę na pulsie regularnie monitorując działania konkurencji na rynku wyszukiwarek.

powrót do aktualności