Reklamodawcy mogą testować równolegle swoje kampanie dzięki AdWords Campaign Experiments od Google

 

Nowe narzędzie, adresowane przez Google do reklamodawców, pozwala na dokładne badanie i pomiar zachodzących w kampanii AdWords różnic, które występują wskutek zmiany słów kluczowych, stawek, grup reklam i miejsc docelowych.

 

Do tej pory sposobem na zbadanie tego typu różnic było przeprowadzenie analizy przed i po rozpoczęciu kampanii AdWords. Analiza taka nie uwzględniała jednak zdarzeń, jakie występują nierzadko w trakcie realizowanej kampanii np. wakacje czy weekendy, a które wpływają z reguły na zachowanie użytkowników.

 

AdWords Campaign Experiments pozwala na przeprowadzenie kampanii testowej równolegle z kampanią właściwą. Dzięki takiemu “równoległemu” testowi A/B, można precyzyjnie ustalić czy zmiany w kampanii dadzą istotne statystycznie rezultaty.

 

Od teraz za pomocą ACE, reklamodawca będzie mógł optymalizować swoje konto, widząc jak zmiany słów kluczowych, ofert i miejsc docelowych wpływają na skuteczność jego kampanii. Obecnie narzędzie (w fazie beta) dostępne jest wyłącznie dla reklamodawców w USA.

 

Źródło: www.google.com

powrót do aktualności