Jakie marki najwięcej wydają na reklamę w Google?

Serwis marketingowy Ad Age opublikował raport, dzięki któremu możemy dowiedzieć się, kto w czerwcu najwięcej wydał na reklamę w Google. Na czołowym miejscu plasuje się amerykańska sieć mobilna AT&T z sumą 8 mln dol.

 

Swoje wydatki na reklamę w Google zdecydowanie podniósł Koncern BP wzmagający się z największym w swojej historii kryzysem wizerunkowym związanym ze skandalicznym wyciekiem ropy i skażeniem środowiska. W czerwcu BP wydał na reklamę w Google 3,5 mld dol, dołączając tym samym do grupy czołowych reklamodawców tj. Expedia, Amazon czy eBay - każda z nich, w pierwszej połowie 2010 roku wydała na reklamę w wyszukiwarkach ponad 5 mln dolarów.

 

Podniesienie przez BP wydatków na reklamę w Google jest dowodem na to, jak ważna jest rola Internetu w zarządzaniu reputacją. W wyniku kryzysu wywołanego wyciekiem ropy, tysiące ludzi w pierwszej kolejności poszukiwało informacji na ten temat w sieci. Koncern BP wykupił więc tysiące słów kluczowych związanych z katastrofą. Pod tymi frazami internauci mogli znaleźć przygotowane przez BP w odpowiedzi na ów incydent informacje.

 

Zarówno w tym przypadku, jak i wielu innych Internet stał się najważniejszym kanałem wykorzystanym w drodze zarządzania kryzysowego – ważniejszym niż telewizja.

 

Źródło: adage.com

powrót do aktualności