Internet to poważna konkurencja dla reklamy telewizyjnej!

Polski rynek reklamowy gwałtownie zwalnia. W pierwszej połowie roku skurczył się o 11,4 proc., do 3,432 mld zł – podaje Gazeta Wyborcza. Natomiast wartość reklamy internetowej w czasach kryzysu wciąż wzrasta. Stał się on poważną konkurencją nawet dla reklamy telewizyjnej.

 

Wskutek spowolnienia gospodarczego w pierwszym kwartale tego roku firmy obniżyły wydatki na reklamę aż o 15,7 proc. Jak twierdzi Gazeta Wyborcza bezpośrednią przyczyną tej sytuacji jest panika, która zapanowała na rynku po mniej obiecującym pierwszym kwartale. Drugi powód to walka rabatowa na rynku telewizyjnym.

 

Według analiz domu mediowego Starlink w pierwszym półroczu na promocji oszczędzał nie tylko sektor finansowy. Budżety ograniczyły także firmy motoryzacyjne, producenci AGD-RTV i sprzętu komputerowego. Kryzys wpłynął na wydatki reklamowe międzynarodowych graczy, jak Unilever czy Procter & Gamble- podaje GW. Na reklamie nie oszczędzali natomiast producenci farmaceutyków, zwiększając swoje budżety aż do 15proc. Więcej niż przed rokiem wydały na reklamę sieci handlowe.

 

Tradycyjne media odnotowały dwucyfrowe spadki wpływów reklamowych. Natomiast Internet   nie tylko zwiększył swoje przychody, ale i udział w wydatkach reklamowych. Sytuacja ta jasno wskazuje na fakt, że Internet powoli odbiera pieniądze innym mediom tj. telewizja, radio czy prasa papierowa. Obecnie internet to drugie co do wielkości medium reklamowe po telewizji. W pierwszym półroczu reklamodawcy zostawili tam 424,3 mln zł, czyli o 40 mln zł więcej niż w magazynach.

Źródło: Gazeta Wyborcza

powrót do aktualności