Google zwiększa bezpieczeństwo?

Google ogłosił, że zamierza zrobić kolejny krok w kierunku ochrony prywatności użytkowników poprzez szyfrowanie słów kluczowych, zarówno fraz wyszukiwania, jak i wyników wyszukiwania. Wcześniej firma włączyła SSL dla klienta pocztowego Gmail. Teraz szyfrowane będą również połączenia z wyszukiwarką dla zalogowanych osób. Czy decyzje Google uderzą w branżę SEO?

To zrozumiałe, że zdecydowana większość użytkowników nie chciałaby udostępniać swoich zapytań wpisywanych do wyszukiwarki, a konkretniej oficjalnego lub mniej oficjalnego powiązania ich danych osobowych z owymi zapytaniami i to właśnie jest zadaniem Google - taki poziom zabezpieczeń, aby nigdy takie kompletne dane nie dostały się w niczyje ręce. Natomiast w przypadku statystyk Google Analytics czy jakichkolwiek innych, żadne dane osobowe nie miały racji bytu, co więcej wszelkie słowa pochodzące z organicznych wyników wyszukiwania były ściśle powiązane z daną stroną internetową, więc analizowanie miało na celu pośrednio lub bezpośrednio dobro danego użytkownika (bo przecież strona najpierw musi być atrakcyjna dla użytkownika, a dopiero później dla jej wydawcy).

Jeśli webmasterzy stracą część dość istotnych informacji na temat zachowań użytkowników, to straci na tym użyteczność witryn. Miejmy nadzieję, wierząc w prognozy Google, że będzie to faktycznie niewielka cześć ruchu a co za tym idzie nie wpłynie znacząco na statystykę.

powrót do aktualności