Google wprowadza zmiany do swojego algorytmu

Pod koniec sierpnia Google wprowadził kilka zmian w swoim algorytmie wyszukiwania. Nowość dotyczy zwiększenia liczby rezultatów wyświetlanych dla jednej witryny. Dzięki temu użytkownik będzie mógł szybciej dotrzeć do interesujących go treści zawartych na stronach danej witryny.

 

Do tej pory ten sam adres URL pojawiał się jedynie dwukrotnie w wynikach organicznych. . Teraz adres jednej strony może pojawić się aż osiem razy. Aby tak się stało zapytanie musi bardzo wyraźnie wskazywać na zainteresowanie szukającego daną stroną

 

Po wprowadzeniu tej zmiany na blogu iCrossing pojawiła się analiza wywołanych przez nią, prawdopodobnych skutków. Według jej autora możemy oczekiwać wzrostu ruchu, zwłaszcza na stronach popularnych marek i produktów. Dzięki tej zmianie dystrybutorzy produktów będą mogli konkurować z oficjalnymi stronami danej marki.

 

Wprowadzając tę zmianę Google liczy min. na to, że sprzedawcy detaliczni zwiększą budżety na promocję w sieci, ponieważ będą mogli konkurować z oficjalnymi witrynami danych marek.

 

Co więcej, owa zmiana w algorytmie sprzyjała będzie również pracom związanym z ochroną lub ratowaniem wizerunku w sieci. Negatywne treści związane z daną marką będą bowiem mniej widoczne dla określonych słów kluczowych.

 

Źródło: icrossing.com

 

 

 

powrót do aktualności