Google: szybkość strony wpływa na jej pozycję

Google ogłosił, że algorytm wyszukiwania do elementów składowych, które przekładają się na pozycję strony w rankingu wyszukiwania, dodaje szybkość strony.

 

Opcja ta wprowadzona została na razie do wyszukiwania na stronie Google.com w języku angielskim. Na swoim blogu Google wyjaśnia, iż przez „szybkość” rozumiany jest czas odpowiedzi na zapytanie. Znajdują się tu również odnośniki do narzędzi, za pomocą których można sprawdzić, jak wypada dana witryna pod względem prędkości.

 

Zdaniem Google przyspieszenie witryny opłaca się nie tylko jej właścicielowi, ale także wszystkim użytkownikom Internetu. Szybciej ładujące się witryny to bardziej usatysfakcjonowani internauci: „Z naszych wewnętrznych badań wynika, że spędzają oni mniej czasu na wolnych witrynach. Krótkie czasy odpowiedzi nie poprawiają satysfakcji internautów – wpływają jednak na obniżenie kosztów prowadzenia witryny. Podobnie jak dla nas, także dla naszych użytkowników szybkość ładowania się witryny ma znaczenie – dlatego postanowiliśmy brać ten czynnik pod uwagę przy ustalaniu rankingu”.

 

Źródło: gazeta.pl; sprawnymarketing.pl

powrót do aktualności