Google ma nową ofertę dla MŚP

W wynikach wyszukiwania Google można zauważyć pewne zmiany. W anglojęzycznej wyszukiwarce wyniki będące odpowiedzią na zapytanie przemieszane są z linkami sponsorowanymi.

 

Okazuje się, że Google przeprowadza eksperymentalny program, który za drobną opłatą, pozwala małym i średnim przedsiębiorstwom na pojawianie się na liście "firm lokalnych w pobliżu adresu...". Jak podaje New york Times cena za obecność w tych wynikach wyszukiwania wynosi 25 dolarów miesięcznie.

 

Gazeta twierdzi, że nowy ruch Google związany ze sprzedawaniem linków sponsorowanych w organicznych wynikach wyszukiwania spowodowany jest chęcią przejęcia reklamodawców z tradycyjnych papierowych Yellow Pages (polskim odpowiednikiem jest Panorama Firm). Warto zauważyć, iż małe i średnie przedsiębiorstwa mogłyby stać się przysłowiową „kopalnią złota”, gdyby płaciły Google za pojawianie się w lokalnych wynikach wyszukiwania.

 

Umieszczenie linków sponsorowanych w wynikach organicznych Google wydaje się być niezwykle odważnym ruchem. Z pewnością fakt ten uderzy nieco w użytkowników, którzy do tej pory mogli korzystać z całkowicie oddzielonych od siebie wyników płatnych i naturalnych. Z perspektywy firm jest to natomiast nowa, atrakcyjna możliwość reklamy. Dodatkowo, wprowadzona zmiana, dla firm pozycjonujących, może być okazją do wprowadzenia nowej usługi.

 

Źródło: gazeta.pl

powrót do aktualności