Google Instant zmniejszył CPC o 3,5%

Jak wynika z badań firmy Marin Software, wprowadzenie Google Instant miało pozytywny wpływ na Google AdWords, zarówno dla Google, jak i reklamodawców. Zwiększyły się dochody Google z uwagi na wzrost liczby kliknięć o 5,63% i jednocześnie o prawie 3,5% spadł koszt jednego kliknięcia.

 

Badanie z 8 sierpnia porównuje 2 tygodnie przed wprowadzeniem Google Instant z 2 tygodniami po wprowadzeniu. Wynika z niego, że aż o 9% wzrosła liczba wyświetleń reklam przy jednoczesnym wzroście liczby kliknięć o 5,63%. Spowodowało to spadek CTR o 3,37%.

 

 

Łączne wydatki na reklamę wzrosły prawie o 2%, jednak koszt kliknięcia spadł przy tym o 3,47%. Jednocześnie o 5,63% wzrosła liczba kliknięć spowodowana wzrostem liczby wyświetleń o 9,31%. 2% wzrost wydatków na AdWords oznacza większe dochody Google o dodatkowe 5 mln dolarów tygodniowo (i to tylko na rynku amerykańskim).

 

Prognozowaliśmy spadek CTR, a w jego następstwie wzrost kosztu reklamy (CPC). Jak to możliwe, że spadł CTR i jednocześnie spadła cena za kliknięcie? Otóż spadek CTR dotyczy kampanii wszystkich reklamodawców. Inną przyczyną mogą być niedostosowane do wprowadzenia funkcji Instant budżety (niepowiększone pomimo zwiększenia się podaży kliknięć).

 

Warto zaznaczyć, że metodologia badania nie zapewnia (ale też nie wyklucza) reprezentatywności danych, a sam Google twierdzi, że wpływ Instanta na przychody firmy jest minimalny.

 

Firma Marin Software produkuje oprogramowanie do zarządzania kampaniami AdWords. Rocznie przez software tej firmy „przepływa” 1,3 miliarda dolarów wydatków na AdWords, które przeznaczane są na promowanie kilkuset witryn.

 

Źródło: sprawnymarketing.pl

 

ž

powrót do aktualności