Facebook opatentował algorytm wyszukiwania

Serwis społecznościowy Facebook otrzymał na wyłączność możliwość stosowania w swojej wyszukiwarce algorytmu opartego na zachowaniach użytkowników. W myśl opracowanego przez Facebook rozwiązania, im więcej osób będzie klikało w dane treści, tym wyżej dana strona www będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania.

 

 

Wyniki wyszukiwania FB mają obejmować linki sponsorowane, treści serwisu oraz strony "zewnętrzne". Dzięki temu, że patent został już zaakceptowany, żaden inny serwis społecznościowy nie będzie mógł wykorzystywać tego mechanizmu w swojej wyszukiwarce.

 

Maciej Woźniak z agencji SearchLab twierdzi, iż ranking oparty na zachowaniach znajomych to jeden z obecnych trendów, a z pewnością wielki potencjał dla serwisów społecznościowych.

 

Opatentowanie tegoż algorytmu może oznaczać problemy dla Google'a, zwłaszcza jeśli koncern faktycznie ma zamiar uruchomić w niedalekiej przyszłości swój nowy serwis społecznościowy Google.me. Wyszukiwarka wewnątrz portalu skupiającego ludzi musi być oparta na ich aktywności, więc w jakiś sposób będzie zazębiać się z opatentowanym rozwiązaniem Facebooka.

 

 

Źródło: gazeta.pl

powrót do aktualności