Bing silnikiem wyszukiwawczym Yahoo!

Portal internetstandard ogłosił: „Zapadła ostateczna decyzja. Microsoft i Yahoo podpisały dziesięcioletni kontrakt. Określa on warunki współpracy obu firm w segmencie wyszukiwarek internetowych oraz reklam kontekstowych. Bing ze stajni Microsoft, stanie się silnikiem wyszukiwawczym Yahoo. Natomiast wpływy z reklam kontekstowych podzielone zostaną po równo”.

 

Dzięki temu porozumieniu zwiększy się popularność serwisów Yahoo, a Microsoft uzyska dostęp do sieci jego partnerów reklamowych. Firmy zachowają jednak własne działy reklamowe i zespoły sprzedażowe - podkreśla internetstandard.

 

Przedstawiciele obu koncernów twierdzą, że połączenie sił przyspieszy najprawdopodobniej rozwój technologii związanych z wyszukiwaniem oraz opracowaniem nowego modelu reklam online. Głównym celem jest jednak zwiększenie konkurencyjności wobec Google, którego udział rynkowy, wg badań ComScore, dwukrotnie przewyższa zarówno udziały Yahoo, jak i Microsoft.

 

Kontrakt zacznie obowiązywać najpóźniej za dwa lata. Jak podaje internetstandard, w tym czasie Yahoo, wskutek współpracy z Microsoft, zwiększy swój zysk operacyjny o co najmniej 500 mln USD przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów operacyjnych o ok. 200 mln USD rocznie.

 

Zdaniem analityków, dzięki temu porozumieniu, obie firmy skorzystają na efekcie skali i rozszerzeniu kanałów sprzedaży. Reklamodawcy uzyskają natomiast dostęp do większej liczby witryn, przy współpracy z jednym partnerem handlowym. W pozostałych obszarach działalności Microsoft i Yahoo mają funkcjonować tj. dotychczas. Pojawiają się jednak głosy, że podpisana umowa ma zapoczątkować planowaną w przyszłości współpracę obu koncernów na innych rynkach.

powrót do aktualności