Najnowsza twarz reklamy nie boi się kryzysu!

Kryzys osłabia kolejno wszystkie tradycyjne media reklamowe. Obserwuje się spadek zainteresowania zarówno reklamą prasową, jak i telewizyjną. Stoiska w halach targowych świecą pustkami. Wydaje się, że branża reklamowa silnie odczuwa bessę. Jednocześnie istnieje medium, które zupełnie się jej nie boi. To reklama w  wyszukiwarkach!

Wskutek spowolnienia gospodarczego odnotowuje się znaczny spadek wpływów z reklamy praktycznie w całym sektorze mediów komercyjnych. Jak twierdzi portal Interaktywnie.com, w pierwszym kwartale tego roku, telewizja straciła na wpływach z reklamy 5,9 proc., radio 7,1 proc., magazyny ponad 10 proc, natomiast dzienniki aż 13 proc. Przedsiębiorstwa wstrzymują środki przeznaczone na reklamę, czekając na tzw. „lepsze czasy”, pogrążając tym samym działy marketingu największych koncernów medialnych. Nieliczne firmy, które zdecydowały się jednak na promocję, aktywnie szukają oszczędności.

Reklama internetowa sukcesem w czasach kryzysu
Okazuje się, że można je znaleźć w sieci Internetowej. Money.pl podkreśla: Polska powoli dołącza do krajów Europy Zachodniej, gdzie marketing w wyszukiwarkach stanowi jeden z głównych motorów rozwoju reklamy w Internecie. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych, którego koszt jest praktycznie 10-krotnie niższy, staje się coraz bardziej efektywnym i popularnym narzędziem marketingu internetowego. Rośnie przy tym świadomość korzyści, które wynikają z tego rodzaju promocji. Sytuacja ta sprawiła, że w pierwszym kwartale tego roku Internet odnotował 17 procentowy zysk.

Pozycjonowanie najszybciej rozwijającym się sektorem marketingu
Prognozuje się, że w Polsce do końca 2009 roku, wbrew kryzysowi, reklama w wyszukiwarkach uzyska ponad 50 procentowy wzrost wartości. Podobnie wygląda sytuacja w innych krajach. Coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się, że długotrwałe efekty, jakie osiąga pozycjonowanie stron, przy jednoczesnych stosunkowo niskich nakładach finansowych, to argument, który sprawdza się w czasach spowolnienia gospodarczego. Przewiduje się, że pozycjonowanie będzie najszybciej rozwijającym się sektorem marketingu internetowego w Polsce i na  świecie.

powrót do aktualności