Artykuły sponsorowane cieszą się zaufaniem wśród Internautów

Z przeprowadzonych przez agencję reklamową AdFusion badań wynika, że artykuły sponsorowane plasują się w czołówce najskuteczniejszych narzędzi reklamy w sieci. Internauci korzystają z nich podczas podejmowania decyzji o zakupie.

 

Jak wynika z ostatniego badania eMarketera amerykańscy Internauci podejmują decyzje konsumenckie po obejrzeniu różnych form reklamy internetowej. Okazuje się jednak, że najczęściej podejmują oni decyzje w oparciu o artykuły zawierające treści związane z marką (53 proc.). Na drugim miejscu znajdują się oferty e-mailowe – ponad połowa respondentów twierdzi, że jest skłonna do dalszego działania po przeczytaniu komunikatu przesyłanego do nich pocztą elektroniczną. Trzecie miejsce (40 proc.)przypada linkom sponsorowanym.

 

Emarketer podaje, że największe zainteresowanie artykułami sponsorowanymi związanymi z marką ma miejsce wśród kluczowych grup demograficznych. Młodsi wiekowo, posiadający wyższe dochody Internauci, częściej niż inne grupy podejmują decyzje o zakupie produktu na podstawie tego typu formy komunikatu marketingowego.

 

Dodatkową informacją jest, że artykuły sponsorowane, w porównaniu do ubiegłego roku, notują wzrost skuteczności o 2 punkty procentowe. Obecnie już 6 na 10 użytkowników Internetu poszukuje produktów i usług, o których dowiedzieli się z tego rodzaju publikacji.

 

Źródło: interaktywnie.com

powrót do aktualności